Zaglądają, podglądają.

niedziela, 16 stycznia 2011

Skalniak.

Upał.
Lato 2006 było nadzwyczaj upalne. Praca nie mogła jednak czekać. Na skalniaku zaczęły się pierwsze nasadzenia ,których w ogóle nie było widać. Cokolwiek wsadziłam w ziemię,ginęło w bezmiarze ziemi i kamieni.  Tylko chwasty szalały.  Nadal było goło,choć pieniędze na sadzonki wyciekały wartkim strumieniem. Niecierpliwość jest straszna! Człowiek po prostu nie może uwierzyć,że za rok,dwa,nie mówiąc o trzech i więcej,rośliny jednak się powiększą,urosną. Korciło mnie ogromnie,by mimo wiedzy, popełnić jednak błąd początkujących ogrodników i sadzić gęściej,ale udało mi się go nie zrobić. Nagrodą był nastepny sezon. Tak to już jest,że pierwszego roku posadzone wiosną i latem młode rośliny nie bardzo przyrastają. Przyjmują się w nowym środowisku i jakoś nie mogą wystartować,mimo dbania,podlewania,chuchania i zaklinania. Za to za rok pokazują,co potrafią,na co je stać! I pokazały!
To zdjęcie "zarys skalniaka" już było,ale nie bylo na nim roślin.
Maj 2008,nie do wiary,że minęły tylko dwa lata.

Macierzanka piaskowa,cudna roślina na skalniaki-pachnie i można ją do woli deptać.
Dlatego może porastaćschodki i ścieżki. Dziś na dworze plus 9 stopni,aż pachnie wiosną,ale kalendarz mówi swoje...

13 komentarzy:

  1. Piękny ogród! Zaczynam dzisiaj lekturę Twego bloga:)! Pozdrawiam ciepło . S.

    OdpowiedzUsuń
  2. niewiarygodne :) !!! ... skalniak to mam ja ... to jest makro skalniak :))) cudny ... chylę czoła i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. No no robi wrażenie taki duży skalniak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robi wrażenie i to jakie :) Coś pięknego :) no nie mogę się przestać gapić :) wybacz ale chyba będę Cię podglądać w każdej wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, żebym ja miała w swojej okolicy kogoś kto mi zrobi tak piękny ogród...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakochaliśmy się z mężem! rewelacyjnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny widok na pierwszym i drugim planie. Jestem pod wrażeniem! Z pozdrowieniami G.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale duży ten skalniak, ale warty podziwiania :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to wygląda :) na pewno sporo pracy trzeba było w to włożyć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Skalniaki wyglądają super w każdym ogrodzie tak naprawdę, mnóstwo roślin można na nim posadzić i co roku zmieniać jego wygląd. Można samodzielnie wykonać taki skalniak, w sieci nie brakuje inspiracji.

    OdpowiedzUsuń