Zaglądają, podglądają.

piątek, 16 września 2011

Jeszcze lato.

Jeszcze pogoda, jeszcze ciepło, ale... To już niczego dobrego nie wróży. Ranki chłodne, a dla mnie bardzo chłodne, bo budzę się bladym świtem po to, by przedłużyć sobie, choćby o kilka chwil, odchodzący czas. Podziwiam ciszę śpiącej jeszcze wsi i różowe brzaski.
Potem pieją sąsiedzkie koguty, a do domu wchodzi jeden z ostatnich letnich dni.
Kawa, śniadanie, i już mogę  zająć się tym, co lubię najbardziej. Ogród czeka  na mnie zawsze. Na mnie z grabiami, ze szpadlem lub sekatorem, na mnie z kawą i książką, na mnie z aparatem fotograficznym. On ma mnie, ja niego, pełna symbioza.
Kwitną ostatnie kwiaty lata, ale już widać, że wszystko powoli szykuje się do jesieni, do zimy, do snu.
O rozchodnikach pisałam, ale pokażę jeszcze raz, jak dom tonie w ich różowości.
W zacienionym miejscu pod tarasem kwitną, i wcale nie maja zamiaru przestać, ubiegłoroczne sadzonki hortensji.
Z drugiej strony, na wiecznie przerabianej rabacie, niepozornie kwitną żurawki o fascynującym kolorze liści. Rabata znowu czeka na przeróbkę, ten klon nie wytrzymuje nawet tej ilości słońca, która tu dociera.
Cudnym błękitem zakwitły żeniszki - samosiejki. Skoro się wprosiły, to zostały.
Innym odcieniem niebieskości, a może to już nie niebieski,   nieprzewidywalne miejsca na skalniaku rozjaśnia miodem pachnąca smagliczka, również samosiejka. To niebywale wdzięczna roślina dobra na obwódki i na wypełnienia. Przycięta po pierwszym kwitnieniu, zakwita ponownie. Świetny "chwastochron"!
A teraz donicowce.
Surfinie z marketowych sześciopaków pokazały, co potrafią!
Cudo nad cudami; begonia "Dragon". Bukiet kwiatów przez cały sezon bez specjalnego starania.
Jeszcze z bliska, z największą bukszpanowa kulą.
Pokazała swoje kwiaty, oczywiście inne niż na etykiecie najbardziej tajemnicza z moich roślin,a mianowicie falliopia japonica "Variegata Compacta". Dalej wiem o niej niewiele.

A takie ma kwiaty.
I jeden z pojemników z wrzosami, które zanim wylądują na wrzosowisku, postoją sobie na tarasie.
Nie mam astrów, cynii, nawłoci  z piosenki Niemena, gdzie śpiewa o tym, ze mimozami, czyli naszymi nawłociami właśnie, jesień się zaczyna, i wielu innych jeszcze jesiennych kwiatów. Nie mam, bo nie dam rady. Coraz bardziej staram się, aby ogród był samoobsługowy. Nigdy taki nie będzie, o czym doskonale wiem, ale staram się, aby móc w nim coraz więcej odpoczywać i cieszyć się nim, niż pracować. Ogród nie może być tylko obowiązkiem, czasem nawet przykrym.
Na zakończenie chciałabym serdecznie podziękować za Wasze miłe wpisy. Cieszę się, że ktoś zagląda,, czasem skomentuje, oceni moje ogrodowe starania. DZIĘKUJĘ!
No to do miłego spotkania w sieci!



11 komentarzy:

  1. Jak brakuje Tobie nawłoci to zapraszam do mojego ogrodu. Tuż za ogrodzeniem jest dzika łąka (docelowo chcę tam założyć ogrody pokazowe - może już w przyszłym roku) a obecnie jest to pole przepełnione po brzegi nawłociami o pięknym żółtym kolorze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gaju,jak bardzo rozumiem Twoją miłość do swojego miejsca na ziemi! Ja tez lubię wcześniej wstać, żeby dłużej cieszyć się domkiem i ogrodem. Kwiaty piękne- u mnie rozchodników w bród, chciałabym jeszcze w jakiś innych kolorach zdobyć, bo słyszałam, że są. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak miło popatrzeć,pięknie...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie...jaka szkoda ze niedługo nastanie czas wegetacji. Chciałoby się mieć te wszystkie cudowne rośliny kwitnące przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gaju , bardzo lubię te Twoje piękne zakątki:) Zrobiłaś cudne , nastrojowe zdjęcia.Zaglądam tu , jak do raju:) To taka piękna zielona odskocznia, choć czasem wymagająca sporo pracy i wysiłku, wiem, bo sama mam ogród. Smagliczka miodem pachnąca( tak pięknie ją określiłaś) zadziałała na moje zmysły i wyobraźnię, że też u mnie nie chce się taka samosiejka zasiać:D
    Ściskam , dziękuję za odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach pięknie tu u Ciebie! U mnie też rozchodnik szaleje i bardo mi się to podoba, będę go rozmanżać na przyszły rok, bo świetnie sobie radził w aurze tego roku.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też uważam, że ogród bardziej powinien być dla nas, niż my dla ogrodu...choć nie do końca udaje mi się to zastosować w praktyce. A może po prostu nie do końca tego chcę? ;)
    Gaju, życzę powodzenia w przesadzaniu klonika. Mój maluszek niestety nie doszedł do siebie po takim zabiegu...
    Świetnie prezentuje się pojemniczek z wrzosami, mam podobny tylko zielony. Wiosną trzymałam w nim doniczki z dzwonkami karpackimi (zanim trafiły na działkę). Potem zupełnie nie miałam na niego pomysłu i zarasta kurzem. Ze też nie pomyślałam o wrzosach... Dziękuję za inspirację i życzę spokojnej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze przyznać, że cieszy mnie Twoja notatka na temat smagliczki bo wysiałam ja w tym roku i z tego co czytam nie zawiodę się:) W pełni zgadzam się z Toba co do begonii; mam ja również i uważam, że jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, miło popatrzeć na Twój ogród. Chyba będę tu częściej zaglądać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudnie jest u Ciebie, aż żal to miejsce opuścić...pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń